AGFO Growth: Här lyfts framtidens matinnovationer
Nu startar vi AGFO Growth som vänder sig till etablerade företag inom livsmedelskedjan och startups med nya idéer som påverkar livsmedelskedjan.
AGFO bevakar innovation, ny teknik och entreprenörskap i hela livsmedelskedjan. Först ut var nyhetsbrevet AGFO Weekly som under kort tid fått många prenumeranter och därefter lanserades AGFO Talk. Nu startar AGFO Growth som vänder sig till etablerade företag inom livsmedelskedjan och startups med nya idéer som påverkar livsmedelskedjan.– Livsmedelskedjan är kanske vår allra viktigaste affärskedja och vi har hittills sett den som linjär. Men när förutsättningarna förändras behöver företagen vara öppna för nya möjligheter och nya samarbeten. För att utveckla nya affärer och för att överleva, säger Lovisa Madås som är ansvarig för AGFO, och fortsätter:
– Genom att se livsmedelskedjan som cirkulär skapar vi förutsättningar för nya samarbeten som skakar om, vitaliserar och genererar nya affärer.
Unik matchningsplattform
 – Det finns en stor kompetens inom LRF kring företagande och självklart inom aktuella ämnen som foodtech och agtech och vi hoppas kunna hitta strategiska samarbeten med experter inom relevanta områden som ger de företag och entreprenörer som väljer AGFO Growth de bästa förutsättningarna att lyckas.AGFO Growth lanserades under StartupWeekend Foodtech Edition 16-18 februari på Norrsken i Stockholm.
– Det finns en stor kompetens inom LRF kring företagande och självklart inom aktuella ämnen som foodtech och agtech och vi hoppas kunna hitta strategiska samarbeten med experter inom relevanta områden som ger de företag och entreprenörer som väljer AGFO Growth de bästa förutsättningarna att lyckas.AGFO Growth lanserades under StartupWeekend Foodtech Edition 16-18 februari på Norrsken i Stockholm.
Vill du veta mer om AGFO Growth? Hör av dig:
Lovisa Madås, 070-266 29 69Johan Svensson, 073-558 19 97
